
بروزرسانی: 01 تیر 1404
تغییرات مالیات بر تجارت، مالیات بر ارزش افزوده و فروش برای تجارت الکترونیک در سال 2022
با رونق تجارت الکترونیک، افزایش خرید بدون مرز، و روش های بسیار متفاوت برای خرید و انواع محصولات برای فروش، دولت ها احساس می کنند که در جمع آوری مالیات بر معاملات از حلقه دور مانده اند. در طول چند سال گذشته، مقامات در سراسر جهان قوانین را برای بازتاب اقتصاد دیجیتال به روز کرده اند.
در نتیجه رسیدگی به تعهدات مالیاتی برای بازرگانان دشوارتر شده است. در سال 2022، تغییرات بزرگ تری در حال اجرا هستند و بسته به این که در کدام کشور یا کشورهایی فعالیت می کنید و در آن زندگی می کنید، می تواند بر نحوه عملکرد شما تأثیر بگذارد.
و برای مشاغل ایالات متحده، عبور از خطوط ایالتی تفاوت چندانی با عبور از مرزهای کشور ندارد. در واقع، از بسیاری جهات می تواند بسیار پیچیده تر از فروش یک تجارت در یک کشور اتحادیه اروپا به مصرف کنندگان در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا باشد.
همانطور که دوستان ما در Avalara در خود نشان می دهند راهنمای تغییرات مالیاتی در سال 2022، موارد زیادی برای پوشش دادن در مورد این موضوع وجود دارد.
بنابراین برای ساده تر نگه داشتن آن در حال حاضر، می خواهیم یک نمای کلی از آن را به شما ارائه دهیم هشت تغییر مالیاتی آینده برای مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، و بسیاری از کشورها و مناطق دیگر. چند مورد اول بیشتر مربوط به ایالات متحده است و بقیه مربوط به سایر کشورها است.
1. قوانین Nexus - جایی که کسب و کار شما واقع شده است
برای کسب وکارهای ایالات متحده، باید مالیات فروش را برای فروش به مشتریان در ایالت هایی بپردازید که در آن ها چیزی به نام Nexus دارید. باز هم، این قبلا ساده بود. اگر در آن حالت دفتر، انبار یا سایر حضور ملموس شما قرار داشته باشد، پیوندی در حالتی داشتید. اما اکنون، با تعداد زیادی کارمند که از راه دور کار می کنند، بسیاری از ایالت ها ادعا می کنند که اگر کارمندانی داشته باشید که در داخل مرزهای آن ها زندگی می کنند، کسب وکار شما دارای ارتباط است.
این بدان معناست که شما به طور بالقوه می توانید در چندین حالت حضور داشته باشید حتی اگر تمام عملیات شما در یک حالت باشد. بعلاوه، فراتر از حضور فیزیکی، اگر یک ایالت بیش از مبلغ مشخصی به دلار بفروشید یا بیش از تعداد معینی تراکنش را به مشتریان در ایالت آنها انجام دهید، ممکن است یک ایالت شما را دارای یک رابطه تحت صلاحیت خود بداند.

پیچیده تر این واقعیت است که برخی از محصولات از مالیات فروش معاف هستند و این قوانین می تواند در هر ایالت متفاوت باشد.
علاوه بر این، پس از تصمیم دادگاه داکوتای جنوبی در مقابل Wayfair 2018، ایالت ها اکنون می توانند مالیات فروش خارج از ایالت را برای محصولات خریداری شده در ایالت های خود دریافت کنند. این کار برای اجازه دادن به مشاغل آجر و ملات برای رقابت در زمینه بازی برابر با مشاغل آنلاین انجام شد. اما تدارکات آن می تواند کابوس وار شود.
این امر در برخی از ایالت ها که در آن شهرستان های مختلف نرخ های مالیات فروش متفاوتی دریافت می کنند، حتی پیچیده تر می شود.
برای کسب وکارهای آنلاین، باید هر ایالت - و احتمالاً شهرستان - را که فکر می کند حضور فیزیکی یا اقتصادی در آنجا دارید، پیدا کنید و سپس مالیات فروش را که مدیون هستید محاسبه کنید.
درباره تغییرات مالیات بر فروش بیشتر بخوانید.
2. تغییرات در نرخ های مالیات فروش، مرزها و قوانین
فهمیدن اینکه در هر ایالت چه چیزی مدیون هستید می تواند به اندازه کافی سخت باشد. اما اگر همه چیز تغییر کند چه؟
دولت ها به طور مرتب نرخ مالیات بر فروش خود را به روز می کنند. برخی از اقلامی که قبلاً مالیات می گرفتند در برخی جاها معاف می شوند، مانند پوشک و محصولات بهداشتی زنانه. سایر اقلامی که قبلاً مشمول مالیات نمی شدند، مانند کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف هستند.
و سپس تغییرات موقتی در نرخ وجود دارد، مانند تعطیلات مالیات بر فروش، یا معافیت های مالیاتی که ممکن است در طول همه گیری COVID-19 اعمال شده باشد. مشتریان آنها را دوست دارند، اما حسابداری مالیاتی مناسب را برای مشاغل بسیار سخت می کنند.
علاوه بر تغییرات نرخ مالیات، باید از مرزهای بین حوزه های قضایی مالیاتی نیز آگاه باشید. برخی از شهرها در دو ایالت قرار دارند. بسیاری از شهرها در دو شهرستان قرار دارند. گاهی اوقات، خانه روبروی خیابان نرخ مالیات فروش متفاوتی دارد. و این مرزها گاهی تغییر می کند.
اسدر مورد این تغییرات و سایر تغییرات مالیاتی صنعت در سال 2022 اطلاعات بیشتری کسب کنید.
3. مشتریان از کجا خرید می کنند و چگونه پرداخت می کنند
اگر مشتری آنلاین خرید کند اما کالا را برای تحویل به فروشگاه تحویل دهد و محل سکونت او در ناحیه مالیاتی متفاوت از محل کسب و کار باشد، چه اتفاقی می افتد؟ به این می گویند خرید آنلاین، تحویل در فروشگاه (BOPIS). مالیات فروش آنلاین ممکن است با محلی که خرید در آن تحویل می شود متفاوت باشد.
برای هر خرید مشتری به راهی برای ردیابی این موضوع نیاز دارید تا مطمئن شوید که مالیات صحیح را به کشور، شهر، شهرستان یا ایالت صحیح واریز می کنید.
برای موقعیت هایی مانند اکنون بخرید بعدا پرداخت کنید (BNPL)، در مورد مالیات بر فروش باید چند تصمیم بگیرید.
به عنوان مثال، آیا باید مالیات فروش را برای ارزش خرید کامل از قبل دریافت کنید یا آن را بین هر یک از پرداخت ها تقسیم کنید؟ انجام آن از قبل به این معنی است که مشتری در واقع اقساط مساوی را پرداخت نمی کند. اگر آن را پخش کنید، چه اتفاقی می افتد اگر نرخ های مالیات فروش قبل از انجام تمام پرداخت ها تغییر کند؟ آیا باید مبلغ جدید را برای پرداخت های باقی مانده جمع آوری کنید؟ و در مورد هزینه های BNPL از ارائه دهنده خدمات چطور؟ و اگر آنها قبل از انجام تمام پرداخت ها کالا را برگردانند اما شما قبلاً مالیات خود را به دولت پرداخت کرده باشید، چه اتفاقی می افتد؟
هر کشور، ایالت و شهرستان ممکن است به طور متفاوتی با این شرایط برخورد کند.
4. منابع مالیات بر فروش
سه نوع روش منبع یابی توسط ایالت های ایالات متحده برای تعیین اینکه چه کسی مالیات فروش را پرداخت می کند وجود دارد:
- منبع یابی مقصد: بر اساس مکان خریدار
- منبع منبع: بر اساس مکان فروشنده
- منابع ترکیبی: ترکیبی از هر دو
قبل از اینترنت و تجارت الکترونیک، بیشتر مکان ها از منبع منبع استفاده می کردند، زیرا ساده ترین و منطقی ترین بود. اما اکنون، با وجود تجارت بین الملل و بین المللی، خطوط تار شده و درآمدهای مالیاتی زیادی از خریدهای آنلاین دریافت نمی شود.
به همین دلیل، بسیاری از ایالت ها به منبع مقصد تغییر می کنند، به این معنی که شما بر اساس مکان خریدار مالیات می پردازید. حتی برای مشاغل کوچک، اگر محصولات را در سراسر ایالات متحده می فروشید، ممکن است مجبور شوید خریدهای انجام شده توسط مشتریان را در تمام 50 ایالت پیگیری کنید.
5. نظارت دیجیتالی تراکنش های فروش تجاری
در بسیاری از اروپا و آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان، کشورها در حال توسعه روش هایی برای نظارت بر تمام معاملات تجاری هستند تا بتوانند مقدار مناسب مالیات فروش و دریافت کنند. مالیات بر ارزش افزوده.
باز هم، با تجارت بین المللی بسیار در داخل اتحادیه اروپا، بین اتحادیه اروپا و بریتانیا، بین اروپا و کره جنوبی و سایر کشورهای آسیایی، و همچنین کانادا و آمریکای لاتین، اشکال مختلف صورتحساب الکترونیکی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار است.
83 کشور در حال حاضر انواعی از قوانین صدور صورتحساب یا گزارش الکترونیکی دارند و تعداد بیشتری نیز روی آن کار می کنند. انواع نظارت بر تراکنش های دیجیتال عبارتند از:
- گزارش در زمان واقعی: گزارش تراکنش همانطور که اتفاق می افتد
- فایل حسابرسی استاندارد برای مالیات (SAF-T): جمع آوری اطلاعات مالیاتی را برای مقامات آسان می کند
- صورتحساب الکترونیکی: دولت ها هر فاکتور را قبل از اینکه مشتری ببیند آن را تایید می کنند
- الزامات صورتحساب چهار روزه: نه به اندازه واقعی زمان، اما همان ایده
همه این سیستم ها به منظور تسهیل رعایت و همچنین کاهش خطاها و به حداقل رساندن اجتناب مالیاتی در نظر گرفته شده اند. آنها همچنین حسابرسی را آسانتر و سریعتر می کنند.

Lکسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده کشورها از صورتحساب الکترونیکی برای نظارت بر مالیات فروش.
بنابراین اگر تجارت شما تجارت بین المللی انجام می دهد، باید از سیستم گزارش دهی و صورتحساب مالیاتی هر کشور پیروی کنید.
برگزیت به عنوان مثال خوبی از نحوه عملکرد این امر است.
بریتانیا اکنون در حال اجرای برنامه ای به نام Making Tax Digital است که برای مشاغل داخل بریتانیا و همچنین کسانی که به آن می فروشند، مانند هر اتحادیه اروپا اعمال می شود. سیستم جدید حتی برای مشاغل خوداشتغال بریتانیا و صاحبخانه ها نیز اعمال می شود.
و کسب و کارهای اتحادیه اروپا که به مردم بریتانیا می فروشند باید مالیات بر ارزش افزوده را از آنها دریافت کنند. برای خریدهای کوچکتر زیر 150 یورو، کسب و کار از فروشگاه یک جای واردات (IOSS) استفاده می کند، یک پورتال ثبت الکترونیکی که رعایت الزامات مالیات بر ارزش افزوده را آسان تر می کند.
برای همان کسب و کارهای اتحادیه اروپا که به کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا می فروشند، از سیستم یک توقف (OSS) مشابه IOSS، اما فقط برای تجارت در اتحادیه اروپا استفاده می کنند.
دسترسی به همه این سیستم ها و کار با آن ها مستلزم آن است که کسب وکارها مقداری پول از قبل خرج کنند، اما به آن ها اجازه می دهد راحت تر با مصرف کنندگان در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا تجارت کنند.
ایالات متحده هنوز سیستمی برای صورتحساب یا گزارش الکترونیکی اتخاذ نکرده است.
6. سیستم هماهنگ
سیستم هماهنگ در سال 1988 آغاز شد، اما امروزه با تجارت دیجیتال بسیار، به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های تجاری بین المللی تبدیل شده است.
سیستم هماهنگ روشی برای کدگذاری و ردیابی محصولات در هر صنعتی در هر بار عبور از مرزهای بین المللی است. این امر نظارت بر حجم فروش در سراسر مرزها را آسان تر می کند تا مالیات بر ارزش افزوده و مالیات فروش دقیق برای کالاها و خدمات جمع آوری شود.
کدها هر پنج سال یکبار به روز می شوند و در سال 2022 نسخه هفتم منتشر خواهد شد.
استفاده از کدهای HS می تواند خیلی سریع پیچیده شود زیرا هر کشوری بلافاصله کدهای خود را به روز نمی کند. برخی سالها طول می کشد. این بدان معناست که شما ممکن است یک کالا را در دو کشور مختلف بفروشید و باید از دو کد متفاوت استفاده کنید.
اگر محصولی با کد اشتباه طبقه بندی شود چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است با نرخ اشتباه مالیات گرفته شود و منجر به جریمه و تاخیر، مشکلات در مرز و ناراحتی مشتریان شود. درباره سیستم هماهنگ و مسائل مالیاتی جهانی مرتبط بیشتر بخوانید.
7. حذف حداقل الزامات مالیاتی
به ویژه در کشورهای بریتانیا و اتحادیه اروپا، حداقل الزامات قبلی برای زمان اعمال مالیات بر ارزش افزوده در حال از بین رفتن است.
قبل از اعمال مالیات بر ارزش افزوده، برای کالاهای وارداتی به بریتانیا، حداقل اندازه سفارش 135 پوند بود. این در راه است، همانطور که تخفیف سهام محموله کم ارزش که قبلا برای کالاهای زیر 15 پوند وجود داشت، در راه است. مالیات بر ارزش افزوده برای هر دوی اینها اکنون باید در محل فروش با مشتری، در هنگام پرداخت جمع آوری شود.
در حال حاضر هیچ تغییری در خط مشی ها برای مبالغ بالاتر از این آستانه وجود ندارد.
برای وارداتی که به اتحادیه اروپا وارد می شد، حداقل 150 یورو در گذشته اعمال می شد و این نیز در حال از بین رفتن است. کاربران IOSS اکنون ملزم به دریافت مالیات بر ارزش افزوده در محل فروش برای همه خریدهای کمتر از این مقدار هستند.
و بسیاری از کشورهای دیگر - از جمله کانادا، هند، مالزی و چین - در حال کار بر روی انواع مشابهی از اصلاحات مالیاتی هستند.
8. سایر مسائل مالیاتی برای سال 2022 و پس از آن
مشکلات تامین
مشکلات تامین و کمبود نیروی کار ممکن است بر وضعیت مالیاتی شما تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، با وجود این همه کالا که خریداری شده و سپس بازگردانده می شود، مالیات های جمع آوری شده را چگونه مدیریت می کنید؟ آیا باید اظهارنامه مالیاتی را برای مالیات هایی که قبلاً پرداخت شده اند اصلاح کنید؟
بازارهای آنلاین
اگر محصولات را از طریق یکی از ده ها بازار آنلاین مانند آمازون یا Wayfair می فروشید، برخی از ایالت ها و کشورها از آنها مالیات می گیرند، هزینه ای که ممکن است به شما تحمیل کنند یا نکنند. ایالت های دیگر به این نوع فروشندگان اجازه می دهند معاف بمانند.
انواع محصولات غیر معمولی
بسیاری از کشورهایی که همیشه از خدمات کرایه خودرو و تاکسی ها مالیات می گرفتند، اکنون در تلاش هستند تا از خدمات اشتراک خودرو نیز مالیات بگیرند.
اگر دوره های آنلاین می فروشید، ممکن است این دوره ها نیز مشمول مالیات شوند. اما چندین راه وجود دارد که دوره ها می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. برخی از دوره ها زنده هستند، در حالی که برخی دیگر از قبل ضبط شده اند. دوره های از پیش ضبط شده بیشتر شبیه یک محصول هستند. سایر دوره ها نیاز به دانلود مطالب دارند. برخی مطالب را از طریق پست ارسال می کنند.
ملل مختلف و مناطق مختلف ممکن است با هر یک از این نوع موقعیت های آموزشی و خدمات آموزشی رفتار متفاوتی داشته باشند.
در مورد نرم افزار چطور؟
در حال حاضر حداقل ده نوع مختلف از دسته بندی محصولات نرم افزاری وجود دارد، مانند بسته بندی شده و تحویل داده شده مانند یک محصول واقعی، بسته بندی شده اما به صورت الکترونیکی دانلود شده، سفارشی سازی شده و چندین مورد دیگر. مجدداً، هر نوع ممکن است بسته به کشور و محلی که کسب و کار شما تصمیم دارد در آن حضور داشته باشد، مالیات متفاوتی دریافت کند - آن مشکل پیوندی که در ابتدا این قوطی کرم را باز کرد.
به کمک مالیاتی نیاز دارید؟
WooCommerce خدمات مالیاتی ارائه نمی دهد، و این مقاله برای کسب و کارهایی که سعی در درک وظایف مربوط به رعایت مالیات خود دارند، اطلاعاتی و مفید است.
با این حال، Avalara می تواند به شما کمک کند نرم افزار اتوماسیون مالیاتی که انطباق را بسیار آسان تر می کند. مخصوصاً برای شرکت های کوچکی که در سراسر ایالات متحده یا در سراسر مرزهای بین المللی تجارت می کنند، چیزهای زیادی برای پیگیری وجود دارد. نرم افزار تطابق مالیاتی ممکن است چیزی باشد که ارزش بررسی را داشته باشد.
آن را بررسی کنید: پسوند WooCommerce AvaTax نرم افزار Avalara را مستقیماً با فروشگاه شما ادغام می کند.
ووکامرس
منبع