نحوه انتخاب نام دامنه - پنج مرحله حیاتی
انتشار: فروردین 31، 1401
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

نحوه انتخاب نام دامنه - پنج مرحله حیاتی


نام دامنه مانند یک آدرس خیابان برای یک تجارت آنلاین است. به مردم می گوید که کجا می توانند فروشگاه شما را پیدا کنند. احتمالاً به همین دلیل است که به آن وب نیز می گویند نشانی. اما این خیلی بیشتر است – برخلاف اکثر آدرس های خیابان، نام دامنه شما می تواند منعکس کننده یا حتی کاملاً مطابق با نام فروشگاه شما باشد. این گسترش برند شماست یا گاهی اوقات خود برند شماست.

تصمیم گیری در مورد نام دامنه به اندازه انتخاب مکان برای ویترین فروشگاه فیزیکی مهم است. شما می خواهید به راحتی پیدا شوید و خودتان را به شیوه ای سلیقه ای معرفی کنید که برای صنعت و پایگاه مشتری شما منطقی باشد. شما می خواهید به جایی بروید که مشتریان هستند و جایی که رقابت نیست.

اگر به تازگی فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید، یا به دنبال افزودن حضور دیجیتالی به ویترین فروشگاه خود هستید، نکاتی را در مورد انتخاب نام دامنه ای که برای سال های آینده به شما کمک خواهد کرد، بخوانید.

نام دامنه چیست؟

نام دامنه، همچنین به عنوان URL (Uniform Resource Locator) یا آدرس وب شناخته می شود، چیزی است که بازدید کننده در مرورگر خود تایپ می کند تا وب سایت شما را پیدا کند. با شروع می شود www و معمولا با چیزی شبیه به پایان می رسد .org، .خالص، یا محبوب ترین نسخه - .com.

شما نام دامنه خود را با یک سرور مرتبط خواهید کرد (میزبان شما) - مکانی که فایل های سایت شما واقعاً در آن نگهداری می شوند. هنگامی که شخصی نام دامنه شما را تایپ می کند، به رایانه بازدید کننده می گوید که برای یافتن سایت شما به کجا مراجعه کند.

بنابراین نام دامنه و حساب میزبانی چیزهای جداگانه ای هستند، اما برای آنلاین کردن سایت خود به هر دو نیاز دارید. شما می توانید آنها را با هم یا جداگانه خریداری کنید - فقط باید تنظیماتی را وارد کنید تا این دو بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

از کجا می توان نام دامنه خرید؟

بسیاری از هاست ها خدمات خرید دامنه را ارائه می دهند یا یک نام رایگان را به عنوان بخشی از بسته خود درج می کنند، اما ممکن است برای شما راحت تر از همه دیدن کنید. پلت فرم خرید دامنه در WordPress.com. می توانید نام های موجود را جستجو کنید و از میان پایان های رایج (.com، .net، و غیره) همراه با بیش از 350 گزینه منحصربه فرد مانند .blog، .store، و موارد دیگر انتخاب کنید.

پیدا کردن نام دامنه با WordPress.com

چگونه می توان یک نام دامنه انتخاب کرد

انتخاب نام دامنه در اصل مانند نامگذاری خود کسب و کار شما است. همانطور که نام شرکت جدید خود را کوکاکولا نمی گذارید زیرا نام آن دارای علامت تجاری است و قبلاً برای چیز دیگری شناخته شده است، باید از بین گزینه های موجود و مقرون به صرفه انتخاب کنید.

این پست در مورد نحوه ایده پردازی نیست، بلکه در مورد نحوه مرتب سازی گزینه های خود برای ایجاد بهترین تصمیم گیری از احتمالاتی که کشف می کنید.

به طور کلی، شما باید فهرست گسترده ای از گزینه ها را ایجاد کنید و سپس آن را بر اساس این هدف نهایی محدود کنید: چیزی که به خاطر سپردن و برقراری ارتباط آسان است. در پایان این پست جزئیاتی در مورد پنج حوزه به اشتراک گذاشته می شود که تعیین می کند آیا دامنه با این هدف مطابقت دارد یا خیر.

لیست خود را با نام های مرتبط با شرکت و هدف خود شروع کنید

شما دامنه ای می خواهید که شامل نام کسب و کار شما باشد یا ارتباط نزدیکی با صنعت شما داشته باشد. اگر کسب و کار شما کاملا آنلاین است، قبل از انتخاب نام رسمی برای کسب و کار خود، باید دامنه های موجود را در نظر بگیرید. تصمیم دست به دست می شود.

اگر قبلاً یک فروشگاه فیزیکی دارید که می خواهید برای آن یک وب سایت بسازید، ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشید تا گزینه ای را پیدا کنید که هر دو با نام فعلی شما مرتبط باشد و در عین حال هدف اصلی چیزی را که به خاطر سپردن و برقراری ارتباط آسان است برآورده کنید.

در دسترس بودن را بررسی کنید

هنگامی که اولین مجموعه ایده های خود را دارید، می توانید در دسترس بودن دامنه را جستجو کنید. اگر قبلاً نام تجاری دارید، می توانید با این مرحله شروع کنید تا ببینید آیا در دسترس است یا خیر.

اگر یکی از بهترین ایده های شما، یا نام تجاری فعلی تان، با پایان .com در دسترس باشد، احتمالاً برنده خود را پیدا کرده اید. اگرچه، همچنان باید چک لیست انتهای این مقاله را مرور کنید تا مطمئن شوید که هدف نهایی یک نام دامنه خوب را برآورده می کند.

اما به احتمال زیاد، بهترین ایده های شما قبلاً گرفته می شوند، فقط با قیمت بالا فهرست می شوند، یا فقط به عنوان گونه ای از نسخه اصلی (با افزودن کلمات، انتخاب یک پایان جایگزین و غیره) در دسترس خواهند بود. اگر اینطور است، ناامید نشوید. باز هم، این رایج ترین سناریو است. از بقیه این راهنما استفاده کنید تا به شما کمک کند تا ایده های بیشتری را فیلتر کنید تا زمانی که بهترین گزینه را پیدا کنید.

قیمت را در نظر بگیرید

نام های ساده و پرطرفدار معمولاً متعلق به شخصی هستند. اگر از آن استفاده نمی کنند، ممکن است آن را برای فروش فهرست کنند. شما باید قیمت و اهمیت آن را برای شرکت خود در نظر بگیرید.

قیمت های ویژگی های دامنه، مانند ویژگی های فیزیکی، به طور چشمگیری متفاوت است زیرا توسط مالک تعیین می شود. ممکن است فروشنده چند صد دلار یا برای نامی مانند eCommerce.com ده ها میلیون دلار بخواهد.

یک نام دامنه است فوق العاده ارزشمند است، بنابراین مانند هر سرمایه گذاری تجاری دیگری، اگر در حد بودجه شما است و مناسب است، از خرید خودداری نکنید.

چگونه گزینه های نام دامنه خود را محدود کنیم:

ده ها نکته در انتخاب نام وجود دارد و همه آنها باید در پرتو یکدیگر بررسی شوند. درست مانند هر تصمیم تجاری دیگری، باید لیست خود را محدود کنید و مزایا و معایب هر URL را بسنجید.

برای اطمینان از اینکه به خاطر سپردن و برقراری ارتباط آسان است، دامنه ای را انتخاب کنید که:

1. کوتاه است

از نام های طولانی مانند «RebeccasLouisianaCrabShackOffTheCornerofMainAndThird.com» اجتناب کنید.

بیشتر دامنه های تک کلمه ای برای صحبت یا با قیمت های گزاف فهرست شده اند. افزودن چند کلمه ساده به دامنه انتخابی شما می تواند حرکت خوبی باشد. اما مطمئن شوید که اهداف دیگر در این لیست را نیز برآورده می کند.

به عنوان مثال، DRYFT یک خرده فروش است که تجهیزات و لباس ماهیگیری را ارائه می دهد. آنها کلمه "ماهیگیری" را به نام دامنه خود اضافه کردند - dryftfishing.com - ساده نگه داشتن و به خاطر سپردن آن آسان است.

صفحه اصلی Dryft Fishing

2. در صورت امکان به .com ختم می شود

این رایج ترین پایان است و بسیاری از بازدیدکنندگان به طور پیش فرض تایپ می کنند. ممکن است پایان متفاوتی در دسترس باشد یا هزینه کمتری داشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان بالقوه ممکن است جستجوی خود را رها کنند یا به وب سایت رقیب پایان دهند زیرا ابتدا .com را تایپ می کنند.

با این حال، برخی از فروشگاه های آنلاین، در صورتی که با نام تجاری آنها مطابقت داشته باشد، از انتهای جایگزین استفاده می کنند. به عنوان مثال، فروشگاه مصور معتبر از URL استفاده می کند certifiedcomic.shop، روشی خلاقانه برای ایجاد نام تجاری خود به صورت آنلاین.

صفحه اصلی وب سایت فروشگاه مصور معتبر

3. املا آسان است

نام هایی مانند "کاترین" را می توان "کاترین"، "کاترین" یا "کاترین" نیز نوشت. بنابراین نامی مانند "DessertsByKathryn" به سختی قابل شنیدن است. همچنین باید تمام انواع املایی را بخرید یا هر بار که آن را می گویید نحوه املای آن را روشن کنید - چیزی که لزوماً واقعی نیست.

4. خط فاصله یا عدد را شامل نمی شود و گفتن آن آسان است

مشابه یافتن دامنه ای که املای آن آسان باشد، نمی خواهید عناصر دیگری را که وقتی با صدای بلند گفته می شود، گیج می شوند، وارد کنید.

خط فاصله یک مثال عالی است. اگرچه افزودن یک دامنه ممکن است یک دامنه را در دسترس قرار دهد، اما بسیاری از افراد همچنان در مقصد اشتباهی قرار می گیرند. اعداد همچنین باعث سردرگمی می شوند زیرا می توانند املا شوند (بیست و سه) یا به عنوان رقم وارد شوند (23).

2 Hounds Design می دانست که مردم می توانند نام خود را به دو روش متفاوت تفسیر کنند. بنابراین در حالی که نام دامنه اصلی آنها است 2houndsdesign.com، آنها همچنین twohoundsdesign.com را خریداری کرده و به سایت خود هدایت کردند.

وب سایت 2Hounds Design

5. به راحتی با چیزی توهین آمیز اشتباه گرفته نمی شود

تنها چیزی که بدتر از فرستادن تصادفی بازدیدکنندگان به یک رقیب است، توهین به آنهاست. اگر یک اشتباه تایپی معمولی یا پایان متناوب، بازدیدکنندگان شما را به سایتی می فرستد که آن ها آن را بی اهمیت می دانند، دلیل دیگری برای انتخاب گزینه جدید است.

بررسی روده: آیا وقتی آن را با صدای بلند می گویید افتخار می کنید؟ آیا می توانید ببینید که آن را در تلویزیون، به یکی از اعضای محترم خانواده، یا در مقابل یک عضو هیئت مدیره ثروتمند 500 می گویید؟

آن را با گروهی از همتایان یا مخاطبان آزمایشی به اشتراک بگذارید. از آنها بخواهید خلاق باشند و ببینند آیا کاری "کثیف" یا "توهین آمیز" می توانند با نام انجام دهند. آنها ممکن است نقطه کوری را کشف کنند یا مرجع فرهنگ پاپ را بدانند که شما از آن بی اطلاع هستید. این می تواند خجالت زیادی را نجات دهد.

بگو نام را به آنها بفرستید و از آنها بخواهید آن را تایپ کنند. آیا آنها آن را درست نوشته اند؟ چند روز بعد به آنها برگردید و ببینید آیا آنها هستند یا خیر یاد آوردن نام.

دامنه کامل خود را پیدا کردید؟ یه چیز دیگه هم هست

اکنون که دامنه کاملی را پیدا کرده اید، پیش بروید و با جذب بازار، رقبا را دفع کنید. آیا دامنه شما به .com ختم می شود؟ ممکن است پایان های دیگری مانند .net و .org را نیز دریافت کنید. اسمی را انتخاب کردید که املای آن اشتباه باشد؟ نسخه های دیگر را قبل از ورود رقبا به تصویر بکشید، سپس آنها را به URL اصلی هدایت کنید.

اگر یک نام دامنه خوب پیدا کردید که ارزان است، برای محافظت از سرمایه گذاری خود تا حد امکان تنوع بیشتری را تضمین کنید.

برند رویایی خود را بسازید

ایجاد فروشگاهی که همیشه می خواستید به چیزی بیش از نرم افزار عالی مانند WooCommerce نیاز دارد. برای یک تجربه خرید فوق العاده و عملیات باطنی کارآمد به همه عناصر نیاز دارید.

وقتی صحبت از برندسازی می شود، یک نام خوب و یک لوگوی زیبا ضروری است. اما آنلاین، یک نام دامنه عالی مانند مکان فروشگاهی عالی در خیابان اصلی است. می تواند موفقیت شما را ایجاد کند یا شکست دهد. وقت بگذارید و گزینه های خود را با دقت بسنجید. دامنه مناسب برای فروشگاه شما وجود دارد!

برای سفارشی کردن فروشگاه خود به بازار افزونه ها مراجعه کنید


ووکامرس
منبع