انتشار: مرداد 17، 1401
بروزرسانی:
23 خرداد 1404
حمایت مالی یا اسپانسریگ (sponsoring) چیست؟
اسپانسرینگ به معنای حمایت مالی یا حتی معنوی از فعالیت های مختلف است. شرکت ها عموما اسپانسریمناسبت ها،رویدادها،گروه ها،و یا حمایت از نیکوکاران برای دستیابی به اهداف خاص تجاری و افزایش مزیت رقابتی آنها می پذیرند.در حالی که اسپانسرینگ یا حمایت مالی نوعی بازاریابی است، اما با تبلیغات متفاوت است، که شامل متقاعد کردن مشتریان برای خرید با به اشتراک گذاشتن پیام های خاص در مورد یک محصول یا شرکت است.از سوی دیگر، حمایت مالی مستقیماً کسب و کار یا محصولات شما را تبلیغ نمی کند. در عوض، کسب و کار شما برای حمایت از یک رویداد خاص که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند، هزینه می پردازد. شرکت شما توسط مشتریان، شرکت کنندگان و رسانه ها با رویداد مرتبط خواهد شد.کمک هزینه چگونه کار می کند؟حمایت مالی در بیشتر رویدادهای مهم رایج استبرنامه های جالب تری ارائه دهیدو هزینه ها بالاست.فرصت های تبلیغاتی شامل نمایشگاه های تجاری یا رویدادهای خیریه استاسپانسر اتاق مطبوعات،گرمای بین المللیاتاق VIP،برای دریافت هدیه،برنامه های مطالعاتی،بنر،قفسه سینهتجهیزات صوتی و تصویری،صفحه نمایش،اتوبوس شاتلیا سایر هدایای مارک داررویدادهای محلی مانند رویدادهای ورزشی یا رویدادهای خیریه فرصت های محدودتری را برای برندسازی و محصولات شما ارائه می دهند. اما همچنین به شما امکان می دهد به یک مخاطب محلی خاص دسترسی پیدا کنید.برای مثال، افراد کمتری برند شما را در لباس بازیکنان در یک تورنمنت محلی می بینند تا در یک تورنمنت بین المللی.کمکمزایای حمایت مالی برای بازاریابیحمایت های مالی در همه اشکال به شما امکان می دهد بدون هزینه و عدم اطمینان تبلیغات سنتی به بازار هدف خود برسید.حمایت های مالی استراتژیک می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی چندگانه به طور همزمان دست یابد.نشان دهنده شخصیت مشتری استحمایت از رویدادهایی که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند، احساسات مثبتی در مورد برند شما ایجاد می کند.اگر مشتریان احساس کنند که شما به همان کارهایی که انجام می دهید اهمیت می دهید، به احتمال زیاد نگرش مثبتی نسبت به کسب و کار شما ایجاد می کنند.این باعث ایجاد آگاهی از برند می شودحمایت مالی محصول اغلب ارزان تر از تبلیغات سنتی است. اگر رویدادهای خود را با دقت انتخاب کنید، مخاطبان مورد نیاز محصولتان را برای شما به ارمغان خواهند آورد. برخلاف تبلیغات تلویزیونی سنتی که برای همه قابل مشاهده است.فروش را افزایش می دهدفروش و آگاهی از برند ارتباط نزدیکی با هم دارند.بسیاری از فرصت های حمایت مالی به شما این امکان را می دهد که محصول خود را به گونه ای تبلیغ کنید که مشتریان را تشویق به خرید آن کند.به عنوان مثال، شرکت های مواد غذایی یا آرایشی در یک نمایشگاه می توانند نمونه هایی را به مشتریان ارائه دهند و نمونه کاملی از محصول را در همان مکان ارائه دهند تا فرصت خرید را به آنها ارائه دهند.می توانید هر بار که مشتری از کارت AmEx خود استفاده می کند، خرید را با کمک مالی به کمپین "هزینه در برابر گرسنگی" توسط American Express پیوند دهید.دسترسی را افزایش می دهدحمایت استراتژیک بازاریابی دهان به دهان را بهبود می بخشد.در حالت ایده آل، افرادی که در رویدادی که شما حمایت مالی می کنید شرکت خواهند کردآنها تعامل مثبتی با برند شما دارندو در مورد خدمات یا محصول شما صحبت می کنند.اگر نام شرکت شما در آیتم های تبلیغاتی این رویداد مانند ایمیل و تبلیغات درج شده باشد، فرصت بیشتری برای یافتن مشتریان دیگر خواهید داشت.رسانه های اجتماعیحضور خود را در رسانه ها افزایش دهیدبرای بسیاری از مشاغل کوچک، پوشش رسانه ای گران و فراتر از توان مالی آنهاست. اگر می توانید از یک نمایشگاه یا نمایشگاه محلی حمایت مالی کنید، می توانید از فرصت های رسانه ای این رویداد استفاده کنید.جمع آوری کمک های مالی رسانه ای اغلب شامل حامیان مالی می شود، به خصوص اگر لوگوی شما با نام یا برند رویداد مرتبط باشد.این تبلیغات فعال باعث افزایش دید محصولات و خدمات شما می شود، به خصوص اگر برنامه رسانه ای داشته باشید.از رقابت متمایز شویدحمایت مالی از یک رویداد، به ویژه یک حمایت مالی منحصر به فرد، با قرار دادن شما در ذهن مشتریان به خوبی شما را از رقبا متمایز می کند. این استراتژی به ویژه زمانی مفید است که رقبای شما بودجه بازاریابی بیشتری نسبت به شرکت شما داشته باشند.مسئولیت شهروند خوب بودن را بپذیریدهمه حامیان مالی لزوماً بر صنعت متمرکز نیستند. حمایت مالی ازتیم های ورزشی محلی،ابتکارات خیریهیا یک NGO مانند موزه شما را در نقش یک شهروند خوب یا یک شرکت با وجدان قرار می دهد.به احتمال زیاد مشتریان شما را به عنوان فردی که در فعالیت های اجتماعی شرکت می کند، می بینند که باعث ایجاد حسن نیت و ارتباط مثبت با برند شما می شود.این امر منجر به جذب مشتریان جدید می شوداگر حامی یک رویداد صنعتی هستید، می توانید با مشتریانی که به طور جدی به خدمات شما نیاز دارند تعامل داشته باشید. از موقعیت و افتخار حامی خود برای نمایش خود یا محصولات خود استفاده کنید. روی فروش تمرکز نکنید در عین حال که به مشتریان علاقه مند دسترسی به اطلاعات مربوط به شرکت خود را فراهم می کنید، شایسته و سازنده باشید. در صورت امکان، در ازای اطلاعات تماس، چیزی را به صورت رایگان به آنها پیشنهاد دهید.روابط تجاری، مشتریان و جامعه را تقویت می کندبسیاری از رویدادها فرصت های ویژه ای را برای حامیان مالی ارائه می دهند، مانند:تنظیمات شبکه خاصپذیرش VIPیا با افراد مشهور این صنعت ملاقات و احوالپرسی کنید.می توانید از این رویدادها برای ملاقات با مشتریان کلیدی و تقویت روابط تجاری استفاده کنید، به خصوص اگر قصد دارید بعد از رویداد پیگیری کنید.حمایتچگونه به برنامه بازاریابی خود حمایت مالی اضافه کنیدحمایت مالی به کسب و کار شما کمک می کنداعتبار خود را افزایش دهیدبرای بهبود وجهه عمومی خودو به آن اعتبار بخشیدمانند هر نوع بازاریابی، باید به صورت استراتژیک به عنوان راهی برای دستیابی به مشتریان هدف خود استفاده شود.همانطور که برنامه بازاریابی خود را ایجاد می کنید، رویدادها و دلایلی را که چرا باید به مشتریان ایده آل خود اهمیت دهید، تحقیق کنید که:آیا قبلا با اسپانسرها کار کرده اند؟اگر نه، آیا در آینده پذیرای ایده ها هستند؟چه نوع بودجه ای از حامیان مالی انتظار دارید؟بسته به هزینه و دسترسی گزینه های مختلف حمایت مالی یا اسپانسرینگ، ممکن است متوجه شوید که استفاده بهتر از بودجه بازاریابی شما نسبت به بسیاری از روش های سنتی تبلیغات است.